Geoblog.pl    geminus    Podróże    Ziemia Swieta    Izrael nie taki straszny jak go maluja

Izrael nie taki straszny jak go maluja

Izrael
Izrael, Tel Aviv

Samolot byl napakowany do ostatniego miejsca. Oczywiscie przez turecki balagan wylatujemy z przeszlo godzinnym opoznieniem. Do Tel Avivu dolatujemy bez problemow i tu mila niespodzianka. Nie wychodzimy do autobusu ale od razu do rekawa. Wiekszosc pasazerow to zydzi i oni Ida do innych okienek przeznaczonych dla nich . My idziemy tam gdzie odprawiaja obcych. Nasluchalem sie opowiadan o przesluchaniach i drobiazgowaych kontrolach na lotnosku w Tel Avivie a tu pan pyta tylko czy bylem w ciagu ostatniego roku w jakims kraju arabskim i po sprawdzeniu paszportu wita nas w Izraelu. Dostajemy male karteczki z naszymi danymi i fotka ktora zrobili nie wiem czym bo zadnej kamery nie widzialem. Po wyjsciu do czesci bagazowej odbieramy nasze kufry i wyciagamy troche kasiory z bankomatu. Przy wyjsciu czeka na nas pan taksowkarz z tablica na ktorej na wypisane nasze nazwisko. Przejazd do Jerozolimy zabiera jakies 50 min. Tutaj taryfiarz troche sie gubi i przez telefon dowiaduje sie gdzie jest nasz hotel. Na zewnatrz dosyc chlodno. Hotel nie robi na nas piorunujacego wrazenia ale i nie wywoluje wymiotow. Dostajemy pokoj na pierwszym pietrze i instalujemy sie wlaczajac ogrzewanie. Wychodze na chwile z hotelu kupic cos do jedzenia Na przeciwko hotelu byl sklepik arabski otwarty 24 godz. na dobe. Kupuje dwie bulki z jakas kielbasa z niewiadomo czego za ktora pan zyczy sobie jak za kolacie w Ritzu. Pytam go czy sobie robi jaja a on z olimpijskim spokojem ze nie bo i tak nigdzie nie kupie nic do jedzenia. Dziekuje mu i zapewniam ze to byl moj ostatni zakup u niego. Przychodze do pokoju a tu zonka mowi mi ze nie jest glodna i idzie spac . Malo mnie szlag nie trafil bo jeszcze pol godz. wczesniej byla wilczo glodna. Zjadam swoja i udaje sie w objecia Morfeusza.