Geoblog.pl    geminus    Podróże    Brazylia 2004    Fortaleza

Fortaleza

Brazylia
Brazylia, Fortaleza

Do Fortalezy przylatujemy juz rano. Po sprawnej odprawie paszportowej wychodzimy przed terminal lotniska. Tu czekaja na nas autobusy. Najpierw jedziemy do hotelu gdzie maja sie zatrzymac bogatsi turysci z naszego samolotu. Przejezdzamy przez miasto i mam okazje ogladac stadion pilkarski na 60 tys. widzow. Jest nowoczesny i robi wrazenie, Miasto Fortaleza jest bardzo ladne. Przy bulwarze Beira Mar stoi ok. 50 drapaczy chmur. Sa to w wiekszosci apartamentowce. Podjezdzamy pod hotel gdzie wysiada kilka osob. My jedziemy dalej. Dojezdzamy do Praia Do Futuro gdzie wysiada kilejne kilka osob. Teraz juz zostaja tylko ci ktorzy beda mieszkac z nami. Po ok. 40 min. jazdy jestesmy w Punta Das Dunas. Nasz hotel nazywa sie Tropicana Resort. Jest polozony ok. 300 m. od plazy i skalda sie z budynku restauracji gdzie na pieterku mieszkaja wlasciciele i kilkunastu bungalowow w ktorych mamy mieszkac my. Bungalowy sa dosyc syfiaste ale czego tu wymagac jak sie jedzie za tak male pieniadze ? Rozpakowujemy sie i idziemy rozeznac sie w sytuacji. W srodku naszego bungalowu mamy dwa lozka . Jedno ogromne ktore dostaje ja / chyba ze wzgledu na moje gabaryty/ i jednoosobowe ktore wybiera Andrzej. W budynku restauracji zamawiam piwo ktore jest tu dosyc drogie. Wlasciciel jest austryjakiem ktory mieszka w Brazylii juz 18 lat. Ozenil sie tu i ma 2 synow i w miare mloda zone lekko przypalana. Jest tez maly basen co mnie cieszy. Naokolo hotelu jest osiedle domkow jednorodzinnych otoczonych murami na 3 metry zwienczonych zasiekami z drutu kolczastego albo tluczonym szklem. To podobno na wypadek wlamania biedakow z faveli ktorych jest niedaleko sporo. Za murem ogradzajacych nasz resort jest duza wolna dzialka potwornie zasmiecona. Cala okolica sprawiala troche wrazenie wysypiska smieci. Zamawiamy obiad w naszej restauracji i idziemy na plaze. Przy plazy jest wielki hotel i aquapark. Plaza jest bardzo szeroka . Widac ze miejscowi lubia po niej jezdzic autami. To mi sie nie podoba.